Dagorkest in oprichting

In overleg met het bestuur hebben Peter Verbeek en Cor de Beurs het initiatief genomen voor het oprichten van een DAGORKEST. Precies zoals de naam al zegt is het de bedoeling om overdag te gaan repeteren en op termijn ook overdag op te treden. Dus een aanvulling naast het fanfareorkest en de brassband. We denken dat er in onze regio voldoende belangstelling zou kunnen bestaan voor een dagorkest. Het is in ieder geval het proberen waard.

Deelname staat open voor muzikanten van alle leeftijden, die een HaFaBra instrument bespelen. Of bespeeld hebben en dit weer willen oppakken. Het is niet de ambitie om aan concoursen mee te gaan doen; wel om geheel in de Emergo-traditie in goede onderlinge sfeer zo goed mogelijk muziek met elkaar te maken. Het repertoire zal vooral publieksvriendelijk zijn.

Heb je belangstelling voor het Dagorkest, of weet je iemand die belangstelling zou kunnen hebben, neem dan contact op met Peter Verbeek of Cor de Beurs. En wie weet hebben we binnenkort een mooie nieuwe loot aan onze meer dan 100 jaar jonge Emergo-stam.